torsdag den 29. marts 2012

Tæppe

For hvad der føles som lang tid siden, startede jeg på at hækle et tæppe til bettemanden. Jeg ammede mange timer hver dag og var ved at blive sindsyg af at "spilde" min tid. Så jeg begyndte på tæppet, for at udfylde tiden lidt. I starten gik det stærkt, men så startede Anton op på grød og så stod projektet mere stille. Tilsidst gik det helt i stå og det lå som en konstant dårlig samvittighed. Med hænderne frie havde jeg mere tid til at sy, så det blev ikke så meget til hækling.
Så for nogle under siden kom min svigerinde forbi med nyindkøbt garn (Hooked - Zpagetti). Og som den gode svigerinde jeg er, fandt jeg fluks nogle inspirationsbilleder på nettet, så hun kunne komme igang med at bruge det. Men som altid når m an søger at inspirere andre, så ender man selv med at blive inspireret - af dette smukke Tæppe fra bloggen Lutter idyl.
Jeg kender dog mig selv godt nok til at vide, at hvis jeg begyndte på gulvtæppet, ville jeg aldrig blive færdig med regnbuetæppet...så jeg aftalte med mig selv (og min mand) at jeg ikke ville købe zpagetti garn før jeg var færdig med regnbuetæppet. HVILKEN MOTIVATION...pludseligt kom der skub i tingene og nu knap 26.000 stangmasker senere og ca. 140 timer er jeg færdig. Har jeg så lært noget...næh...jeg starter igen på et stort hækleprojekter og håber, at denne gang går det stærkere ;-)


Det var svært at få banditten til at sidde stille....så det blev lidt sløret...



5 kommentarer:

  1. Ja, hvem der bare kunne den slags. Hvor er det bare super flot!! :o)

    SvarSlet
  2. uha ja ting taget tid, men sikke et super skønt tæppe du fik ud af det :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Sikke et lækkert tæppe, jeg drømmer selv om at komme til at lave et, men ved bare at jeg vil gå kold inden det er færdigt.

    Jeg har lige kigget lidt rundt på bloggen, det er et dejligt sted og jeg har meldt mig som læser :)

    Rikke

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de fine ord og velkommen skal du være ;-)

      Slet
  4. TILLYKKE ANNE
    Så lykkedes det ;0) Det er bare så smuk en farvesammensætning du har valgt.. Mht projekter, så kunne jeg nu heller ikke forestille mig dig sidde stille også med dine evner ;0)
    kh Mille

    SvarSlet

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...